De laatste jaren ben ik steeds meer gaan nadenken over de schadelijke stoffen voor huid & haar en het dierenleed wat zich in de wereld afspeelt.
Helaas ook in de Haar & make-up industrie.
Daarom is mijn streven om alleen nog maar diervriendelijke en zoveel mogelijk Vegan en Biologische producten te gebruiken.
De merken die te vinden zijn in mijn salon voldoen hier al voor een zeer groot gedeelte aan, maar mijn uitdaging zat nog in de zoektocht naar puur organisch en duurzaam.
Dit niet alleen voor mijn klanten die allergieën hebben, maar voor een ieder die graag MOOI HAAR wil op de meest gezonde manier!

Met trots en passie kan ik zeggen dat ik dit alles gevonden heb in Natulique:
Een merk dat passie heeft voor duurzame en ethische producten.
Ontwikkeld in Denemarken ,vanuit Scandinavische tradities.
De collectie bestaat uit: professionele styling- en organic haircare producten.

Graag laat ik jullie in de blog kennis maken met dit mooie label en hun founders!

THE FOUNDERS:
In 1998 richtten Mette en Stig NATULIQUE op met een passie voor gezondheid, natuur en duurzame cosmetica.
Hieronder vertellen ze hun persoonlijke verhaal, hoe NATULIQUE ontstaan is.
Mette’s persoonlijke strijd tegen kanker en hun strijd om niet-schadelijke babyproducten te vinden voor hun gevoelige pasgeboren tweeling.

ROOTS:
NATULIQUE is ontstaan in Denemarken, een van ‘s werelds toonaangevende landen op het gebied van hernieuwbare energie en duurzaam leven.
Door meer voor de natuur te willen doen en mensen de mogelijkheid te geven om de gezondste keuzes te kunnen maken, is NATULIQUE een uniek merk dat continu een sterke wereldwijde cultuur inspireert om een toekomst te creëren die organisch en duurzaam is.

EEN VUURTOREN:
Wereldwijd staat NATULIQUE bekend en wordt gerespecteerd als een innovatieve en betrouwbare zakenpartner.
Dit geldt zowel voor onze productkwaliteit als voor onze manier van zaken doen met onze partners en klanten.
We faciliteren een cultuur van professionaliteit, flexibiliteit, innovatie, betrouwbaarheid, integriteit en vooral familie.
Zorgzaam zijn en er echt voor elkaar zijn, ook al zijn we over de hele wereld verspreid, is iets dat we zeer waarderen, omdat we geloven dat de sterkste basis een basis is die is gebouwd op vertrouwen en liefdevolle relaties. Dit is iets dat diepgeworteld is in ons Deense erfgoed.

HIGH STANDARDS:
Denemarken heeft gewerkt aan een efficiënte en goed functionerende interne markt, transparante besluitvorming en duidelijk zichtbare resultaten voor de individuele burgers.
Zorgen voor het welzijn van de burger is iets dat Denemarken zo uniek maakt.
De Deense regering regelt dus strikt de gevaarlijke chemicaliën die in alledaagse producten worden aangetroffen.
Meer dan 1300 gevaarlijke chemicaliën zijn tegenwoordig in cosmetica verboden.
Daartegenover staan de voorschriften van de Amerikaanse FDA, die in totaal slechts 11 chemicaliën verbiedt en beperkt.
De rest van de wereld heeft vergelijkbare lage en zorgwekkende reguleringsnormen.
Denemarken loopt bovendien voorop als het gaat om biologische producten. In 1987 was Denemarken het eerste land ter wereld dat biologische staatscontrole toepaste.
Vandaag de dag, is Denemarken op weg om het eerste 100% biologische land ter wereld te worden.
NATULIQUE was het eerste haarcosmetica bedrijf die gecertificeerde haarverzorgingsproducten liet voldoen aan een internationaal gecertificeerde standaard.

CRUELTY-FREE:
Vanwege de schade die aan dieren is berokkend, stelt de Europese cosmetische wet dat geen cosmetisch product dat op dieren is getest, waar ook ter wereld, in Denemarken mag worden verkocht of geproduceerd.
Cruelty-Free is dus diep in onze cultuur geworteld.
Bij NATULIQUE willen we echter meer doen en geen oog dichtknijpen voor wat er buiten onze grenzen gebeurt.
NATULIQUE is daarom een zeer toegewijde partner van Humane Society International en we steunen hun # BeCrueltyFree-campagne voortdurend

DUURZAAM LEVEN:
Duurzaam leven en verantwoorde keuzes maken, dat kunnen de Denen heel goed. Groen transport is de manier om van de ene plaats naar de andere te gaan.
Vooral de Deense fietscultuur valt op. De Deense hoofdstad Kopenhagen is zelfs de eerste officiële Bike City ter wereld.
De fietscultuur vindt haar oorsprong in een diepgewortelde collectieve verantwoordelijkheid om de steden voor iedereen beschikbaar te maken en te zorgen voor een schone en prettige sfeer.
Je zult zelfs merken dat de koninklijke familie soms met hun kinderen naar school fietst.
Als mensen niet op de fiets zitten, maken ze waarschijnlijk gebruik van het openbaar vervoer.

AANGEDREVEN DOOR GROENE ENERGIE:
Sommige landen zijn gezegend met een overvloed aan natuurlijke hulpbronnen zoals olie, metalen en goud.
Denemarken is gezegend met wind – heel veel!
Denemarken heeft een aantal van de beste windomstandigheden ter wereld.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat Denemarken een pionier werd op het gebied van windenergie en een wereldleider in windenergietechnologie.
Denen willen zo min mogelijk CO2-voetafdruk achterlaten en goed zorgen voor moeder natuur.
NATULIQUE besloot om windenergie te gebruiken om onze producten te produceren.
Het is echter niet alleen NATULIQUE dat veel belang hecht aan het welzijn van onze planeet.
De Deense hoofdstad Kopenhagen is ook hard op weg om de eerste koolstofvrije stad ter wereld te worden die investeert in windmolenparken en in de hele stad het verwarmingssysteem transformeert.

SCHOON WATER:
Denemarken heeft het schoonste water ter wereld.
Uniek is dat al het water wordt opgepompt uit waterreservoirs die diep onder de grond te vinden zijn, rechtstreeks naar de kranen in de Deense huizen.
Nadat het door verschillende lagen zand naar het reservoir is gefilterd, is het mogelijk om het water zonder verdere verwerking te drinken.
Wij beschouwen schoon water als een mensenrecht; 884 miljoen mensen hebben momenteel echter geen toegang tot schone watervoorziening.
Helaas wordt schoon water een van de schaarste bronnen van de planeet.

GEZONDHEID IS RIJKDOM:
Voor de burgers zorgen, transparantie eisen, ruimdenkend zijn en duurzame alternatieven bieden, zijn enkele dingen die Denemarken zo speciaal maken.
Al deze dingen samen zorgen voor een betere toekomst en een gelukkigere en gezondere bevolking.
Dit is waarschijnlijk het geheim achter de
Gelukkigste natie
Deze titel is tweemaal aan Denemarken gegeven door The World Happiness Board.

MAATSCHAPPELIJKE SOCIALE INNOVATIE:
NATULIQUE komt voort uit het idee dat natuur en gezondheid belangrijker is dan financiële vooruitgang.
NATULIQUE is dus vanaf het begin opgebouwd vanuit een heel andere bedrijfsstructuur dan reguliere commerciële merken.
Responsief denken, de hele weg door alle bedrijfslagen heen, was altijd prioriteit.
Dit heeft ertoe geleid dat NATULIQUE een zeer familiegericht merk is dat alle werknemers en klanten als familieleden beschouwt; die oprecht om elkaars welzijn geven.
Op productieniveau betekent dit dat al onze producten worden geproduceerd met windenergie, in recyclebare containers worden geleverd en worden geoogst uit ten minste 98,02% natuurlijke ingrediënten.

WAAROM NATULIQUE?
Wat heb je aan mooi haar als het een risico is voor je gezondheid?
Bij NATULIQUE werken ze samen met ‘s werelds beste stylisten en saloneigenaren.(ik voel me dankbaar dat ik me aan mocht sluiten bij de familie)
Het zijn de artiesten van NATULIQUE. Geweldig werk vereist natuurlijk geweldige producten, wat precies de kernactiviteit van NATULIQUE is.
Zij leveren stylisten producten van de hoogste kwaliteit die ze nodig hebben om hun vak uit te oefenen en hun kunst te perfectioneren.
Met meer dan twintig jaar ervaring weten ze wat er nodig is voor het beste resultaat.

VISIE:
De toekomst is Biologisch en duurzaam.
We voorzien een toekomst waarin biologisch en duurzaam product de beauty industrie zal domineren.
Wij zijn er echter van overtuigd dat dit in alles tot uiting zal komen.
Vroeg of laat zal duurzaamheid een grote rol spelen in ons hele leven en het is ons mooiste werk.
Bij NATULIQUE definieerden we duurzaamheid als ‘voldoen aan de behoeften van het heden zonder het vermogen van toekomstige generaties om in hun eigen behoeften te voorzien in gevaar te brengen’.
Ons DNA NATULIQUE is familie. Relatie is de sleutel.
Voor ons bij NATULIQUE is familie gewoon alles.
Onze manier van zaken doen is diep geworteld in onze cultuur en vanaf dag één een familiebedrijf zijn.
Het omarmen van familiewaarden is een groot deel van ons bedrijfsmodel en we willen de nauwste relatie onderhouden met onze zakelijke partners in onze hele waardeketen.
We stellen ons een grote familie voor die zich over de hele wereld uitstrekt. Start in Nederland.